واکنش مدیر مسئول آیینه یزد به مصاحبه مدير كل ارشاداستان يزد:

هرچه زودتر مدارك آن را منتشر نمايند

یزدفردا :ماجرا از آنجا رسانه ای شد که هفته نامه آیینه یزد در سرمقاله هفته پایانی اسفندماه 89 خود با عنوان "
ارائه گزارشي به محمدجعفر محمدزاده معاونت امور مطبوعاتي وزارت ارشاد اسلامي ارائه گزارشي به محمدجعفر محمدزاده معاونت امور مطبوعاتي وزارت ارشاد اسلامي"مطلبی را به قلم مدیرمسئول آیینه یزد منتشر و در آن به نامه مورخ 25بهمن ماه1389 اداره کل ارشاد پاسخ داده بود و در ادامه در مصاحبه مطبوعاتي مدیر کل ارشاد استان مورخ 18فروردین ماه 1390مطالبي اعتراض‌آميز بين نگارنده و محمود عاليشوندي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد رد و بدل شد و در پی آن مدیر مسئول آیینه یزد در سرمقاله هفته پایانی فروردین ماه با عنوان :  آيا بيان واقعيت‌هاي جامعه «تشويش اذهان عمومي» است ؟"مطلبی را پیرامون همان نامه و کنفرانس خبری منتشر نمود .

در ادامه مهندس اولیء نماینده یزد و صدوق در مجلس هشتم در گفتگو با در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتکه با عنوان "انتقادشدید اولیاء از ارشاد اسلامی وروابط عمومی استانداری یزد دربرحورد با مطبوعات؟؟ انتقادشدید اولیاء از ارشاد اسلامی وروابط عمومی استانداری یزد دربرحورد با مطبوعات؟؟"در آن خبر گزاری منتشر شد به تشریح تذکر کتبی امروز خود به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخورد نهادهای دولتی با مطبوعات محلی یزد را بسیار نامطلوب و نامناسب توصیف کرد و گفت: متأسفانه اداره کل ارشاد استان یزد و روابط عمومی استانداری این استان، برخورد نامناسب و ناعادلانه‌ای با نشریات مستقل و انتقادی یزد دارند.

و مدیر کل ارشاد اسلامی استان یزد در پاسخ به موارد فوق در مصاحبه ای به انتقادات پاسخ داد که با عنوان "
  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در پاسخ به تذکر اولیا ء نماینده یزد و صدوق :اگر روزی تصمیم به انتشار اسناد بگیرم، مشخص می شود تمام کسانی که خود را منتقد می دانند، بیشترین سوبسید و یارانه های معاونت مطبوعاتی را دریافت کرده اند"

در یزدفردا منتشر شد .

و در تازه ترین واکنش، رضا سلطان زاده مدیر مسئول آیینه یزد با ارسال نامه ای به سایت خبری تحلیلی یزدفردا و خبرگزاری شبستان به مطالب و اظهارات مدیر کل ارشاد واکنش نشان داده که عینا منتشر می گردد:

متن کامل نامه مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد بدون هیچ دخل و تصرفی در پی می آید:


مسئول محترم سايت يزد فردا


با احترام در پي درج مصاحبه مديريت كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد لازم مي‌داند موارد ذيل را به اطلاع برساند:

الف – درصورتي كه هفته نامه آيينه يزد يكي از تمام كساني است كه برابر با اعلام مدير كل ارشاد بيشترين سوبسيد و يارانه‌هاي معاونت مطبوعاتي را دريافت نموده‌ باشد، هرچه زودتر مدارك آن را منتشر نمايند چون متأسفانه مديريت كل ارشاد يزد در اين زمينه مطلب كذبي را اعلام نموده است!!

ب- تذكراتي كه براي آيينه يزد ارسال ‌شده نه تنها پدرانه نيست بلكه بدون اشاره به عنوان، تيتر، و عكس خاصي برخلاف قانون مطبوعات و با عباراتي از جمله «نارضايتي عده‌اي از همشهريان عزيز و .....» آنهم با زير سئوال بردن شماره‌هاي متعدد بوده است. با عنايت به اينكه قبلاً از طرف مسئول محترم ارشاد يزد نه در جمع و نه به صورت خصوصي در مورد مقالات آيينه يزد با اينجانب موضوعي مطرح نشده است.

ج- جاي شگفتي است بعد از يكسال و نيم فردي در سمت مدير كلي يك مرتبه به اين نتيجه رسيده كه برخي مطبوعات درسايه قانون مردم را تحريك مي‌كنند، اگر مورد خطاب ايشان آيينه يزد مي‌باشد اعلام نمايند چه مطلبي و در چه شماره‌اي از آيينه يزد موضوعي به چاپ رسيده كه در سايه قانون مردم را تحريك كرده است و برابر با چه ماده قانوني چنين اختياري به وي واگذار شده كه اينگونه اظهار نظر نمايد؟

د- آيا مسئول اداره كل ارشاد حق دارد با اظهار نظر تني چند از مخالفان آيينه يزد بدون توجه به قانون و دستورالعمل هاي مصوب نامه‌اي با عنوان محرمانه بنويسد و بيشتر مطالب نشريه‌اي را زير سئوال ببرد و از همه مهمتر مدير مسئول آيينه يزد را متهم به تشويش اذهان عمومي بنمايد اما وقتي مديرمسئولي بخواهد احقاق حق نمايد بهانه محرمانه بودن را مطرح نمايد؟


مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد- رضا سلطان زاده


 رونوشت این نامه به
/خبرگزاري شبستان در يزد- دفتر نماينده محترم مردم مومن و متعهد يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي جهت استحضارو-اداره كل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد جهت استحضارنیز ارسال شده است .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا